3 Kasım 2014 Pazartesi

Saf Karniyol Satışı


Merhaba,

Birlik izolesi saf anaarı sipariş 
kontenjanımız çok çabuk dolmuştu, F1 kontenjanımızda dolmak üzere idi, yeni kontenjan açtık. Tohumlama ve Devlet garantili izole bölge saflarında belirli bir kontenjanımız yok. Bu kadar büyük bir taleple karşılaşacağımızı tahmin etmiyordum, göstermiş olduğunuz alakadan dolayı teşekkür ederim. 

Çok güzel tepkiler alıyoruz, dua edenler mi, bizi tavsiye edenler mi dersiniz, Damızlık problemi olmadığı halde bizi arayıp Karniyol hatları hakkında bilgi edinmek isteyen üreticiler mi dersiniz, her kesimden insan bizimle irtibata geçmekte. Elimden geldiğince herkese yardımcı olmaya çalışıyorum. 

Biz Türkiye'deki her bölgeye hitap ediyoruz. Kendimize ve arılarımıza güvenimiz tam. Ayrıca Alman Devleti garantili sağlık ve kimlik kartı ile beraber teslim ediyoruz Anaarıları. 
F1 ve Saf Anaarı Kimlik kartları 



Sağlık Raporu



Anaarının saf olduğuna dair Cubitalindexi
Kanat ölçümünü bilmeyenler için biraz açayım
Resimde işaretli olan damarlar a ve b, a'nın uzunluğu b'den en az 2,5kat olmalı. Bizim arımızda bu oran en düşük 3,08 en yüksek 5,43 yani %100 Saf Karniyol

Üretildiği anaarının Lisansı



F1 üretimi için Lisans



Fikir alış-verişinde bulunduğum bir çok anaarı ıslahcısı var. Zira işimi tesadüflere bırakmam, ben en iyilerle çalışıp, arıcı dostlarıma en iyiyi sunabilmeliyim. 2012 Almanya ikincisi Anaarıyı üreten Herr Kahle ile zaten çalışıyorum. Bu yılki gönderdiğim anaarılar hep onun arılarından idi. Önümüzdeki sene beraber çalıştığım anaarı ıslahcılarına bir yenisini daha ekledim. 2011 yılı Almanya birincisi Herr Kaupe ile anlaşma sağladım. 2013 yılı 15 Mart'ta açıklanacak. Hepimiz için hayırlı olsun;)

Sadece Almanya'daki üreticilerle değil, Türkiyede de üreticilerle görüşmelerimiz devam ediyor. Geçen gün görüştüğüm bir üretici kendisinin saf üretmeye çalıştığını, kendince bir izole bölgesi olduğunu söyledi. Ama maalesef başarılı olamamış. Hiç şaşırmadım. Çevrede nasıl olsa başka arı yok düşüncesi ile Balıkesir'de veya Bursa'da bir evin çatısına yada şehirler arası yolda nasıl olsa arı yoktur diyerek anaarı üret, sonrada saf diye millete sat. Madem ki elinde böyle izole bir bölge olduğunu biliyordun bugüne kadar niye denemedin?
Yemezler abi yemezler...

Ürettiği analarda sarımsı halkalar varmış, en büyük sıkıntıyı burada yaşamış, kendisine izah etmeye çalıştım. Mesela sarı halkanın bir mahsuru olmadığını, www.aricilik.gen.tr forumunda senelerdir söylendiği gibi  ''arılığındaki en iyi arıdan üretme'' sistemi ile çalışabileceğini, ama sattığı arıların kesinlikle Karniyol olamayacağını, bu arılara mesela kendi ismini veya yöresinin adını verebileceğini belirttim:) Neticede saf Karniyole ulaştığını zanneden ve bu arılardan verim alamayan arıcılar çıkacaktır, Karniyolün verimsiz bir ırk olduğunu düşüneceklerdir. 
Resme iyi bakın, sağdaki arı hakiki saf karniyoldur, ortadaki İtalyan karışmış bir Karniyol, soldaki ise Alman yerli arısı 

Ben bir sarılık görmüyorum, istediğiniz kadar bağırın saf diye, anca kendinizi kandırırsınız. Karniyolde sarı veya turuncu halka olmaz! Benim suni tohumlamalarımdan 1 tane sarı halkalı işçi çıksın paranızı iade ederim! Bu kadar net söylüyorum.
Her ne kadar arıdan anlarsanız anlayın, Almanyadaki şartları Türkiye'de yakalamanız çok zor. En basit örneği yere göğe sığdırılamayan Yasmin, kendisinin bu kadar tanınması sadece ve sadece Avusturya'nın en genç yaşta Arıcı Ustası belgesini almasıdır. Bana yazmış olduğu mailde sattığı anaların garantisi olmadığını, bu garantiyi sadece Lisanslı analara verdiğini ve Lisanslı ana satmadığını yazdı. İstesede satamaz, çünkü Lisanslı ana senede 2-3 adet çıkar. Yasminin 150€ya sattığı analar Lisanslı değildir, bu analar 40€luk ana ile aynıdır, bir kış geçirmiş olup 6 çerçeve arısı ile satılmaktadır. Yani bu ana hiç bala çalışmamıştır. Ve bu anaları arısız satmamaktadır, yani Yurtdışına satış söz konusu değil. Yurtdışına sadece garantisiz olan 40€luk yeni anaları satmaktadır 



Yasminin üretim yaptıgı bölge Devlet korumalı değil, 2013 senesinde izole diye tabir ettiği bölgeye 40 kovanlık
Buckfast geldi. Bu analarla çalışanlar iyi bilir, bazı anaların Buckfast gibi turuncu çıktığını. Hatta bloglarında yayınlayıp, ikazım üzerine sildiler. Sonrada haktan hukuktan bahsederler. Bazı üreticilerin yasmin arıları ile çalışmalarının tek bir sebebi var, o da anaların sadece 40€ olması. Lisanslı olmayan bu analar, anaarı üretimi icin uygun değildir. Ben demiyorum, kadın kendisi söylüyor. İlla da bu anadan istiyorum derseniz yasmin@zwinz.co.at adresine mail atıp isteyebilirsiniz. F1 niyetine biraz pahalı ama aracılara para kazandıracağınıza  direk üreticiden alabilirsiniz.


29 yorum:

  1. Gökhan bey merhaba.
    Geçen bir araştırmada karniolun 5 çeşidi olduğu söyleniyordu.Slovenyadan ana getirten arıcı arkadaşımızda oradan getirtiği ananın iç anadoluya uygun karniol olduğunu söyledi.
    Bizde anaları sabırsızlıkla bekliyoruz.Tek korkum kargo :))
    Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özcan Bey merhaba,
      Karniyol her bölgeye göre değişiyor. Slovenya Dağlık bir bölge, umarım arılar iyi çıkacaktır. Bu işin maalesef garantisi yok, sebeplere sarılıp, iyi bir araştırma yaparak ve en önemlisi deneyip yanılma yöntemi ile doğru arıyı bulmak mümkün olabilir.
      Kargoya gelecek olursak, o benim hatamdı büyük ihtimal. Yaza telafi edeceğim hatamı:)
      Saygılar

      Sil
  2. Gökhan Bey merhaba.
    Öncelikle başarılarınızın daim olmasını dilerim. Umarım Türkiye'de de bir şube açarak insanlarımızın size daha kolay ulaşmasına vesile olursunuz. Çünkü çoğu arıcımız internet kullanmıyor. Sanılanın aksine Türkiye'deki arıcıların büyük çoğunluğu yeniliğe açıktır. Fakat, arısını ıslah etmek veya yeni ırka geçmek isteyen insanlar o kadar çok kazık yedi ki, pek çoğu dededen kalma arılarını kaybettiğine bin pişman oldu.
    Umarım sizin gibi işini ciddi yapan insanlara ulaşma şansı artar ve bütün arıcılarımız istedikleri ırklarla, soyunu sopunu bilerek çalışma imkânı elde edebilirler. Çünkü Türkiye'de Kafkas dışında saf ırka ulaşmak neredeyse imkânsız. Ana üreticilerinden saf ana talep edildiğinde sanki kendilerine küfredilmiş gibi tepki veriyorlar. İlla ki ellerindeki F1 olduğunu iddia ettikleri anaların alınmasını istiyorlar. F1 olduğunu iddia ettikleri analar çoğu zaman binlerce arı ırkının olduğu bölgede çiftleşmiş analardan doğan analar. Yani ne oldukları belli değil. Alınan ana şansa istenilen ırk çıksa bile ondan doğanların ırkını kestirmek imkânsız.
    Saf ana sattığını söyleyen bazı kişilerin tavırları ise başka bir hikâye. Sanki karşılarındaki insan kendilerinden meşru yollardan ana arı talep etmemişler de, evlerindeki altın kasasını çalarken yakalamışlar gibi. Küçük dağları biz yarattık havaları, aşağılamalar vs.
    Benim babamın da dededen kalma arıları var(O da köyde yaşar ve internet kullanmaz). Uzun yıllardır arılarını ıslah etmek istiyor. Ama bazı arıcı arkadaşlarının ellerindeki arı ırklarını değiştirdiklerinde yaşadıkları hayal kırıklıkları gördüğü için piyasadaki ana satıcılarına güvenip o işe giremedi. Ben onun adına saf ana bulabilmek umuduyla internetten birkaç ana üreticisine ulaştım. Bazıları ellerindeki F1’leri almamızı salık verdi. Bazıları bize saf ana satmayacaklarını, bizim önce saf ananın ne olduğunu öğrenmemizi istediler. Bazıları ise beynimizi okuyarak arıcı olmadığımızı ve bize ana satamayacağını, bir daha kendilerini rahatsız etmememizi istedi. Daha neler le karşılaştık, anlatamam. Sanki biz ana arılarını işkence edip kafalarını kopartmak ya da başka manyaklıklar yapmak için satın almak istiyormuşuz gibi… Gülsem mi ağlasam mı bilemedim.
    Bizim hikaye tam komedi yani…Draji-komik…
    Blogunuzu yeni gördüm. Sizin gibi işini ciddiye alan bir insanın var olduğundan haberdar oldum ya; Ölsem gam yemem.
    Size dua eden o insanlar da büyük olasılıkla ana arı alabilmek için benim yaşadığım maceraları yaşamışlardır. Size ulaşabildiklerinde yaşadıkları mutluluğu tahmin edebiliyorum.
    Neyse. Kafanızı şişirdim.
    Size sormak istediğim şey; bu yıl ana siparişlerine ne zaman cevap vermeye başlayacaksınız ve çerçeveli ana satacak mısınız?
    Bir de; bize ana gönderme imkanınız olursa, sipariş işlemlerini nasıl yapacağız?
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  3. Aydın Bey Merhaba,
    Yazdıklarınız kesinlikle kafa şişiren şeyler değil, doğruları yazmışsınız. Türkiye piyasasına girmemdeki sebeplerin en başında bu yazdıklarınız geliyor. Maalesef piyasada birazcık öne çıkanlar 'ne oldum' delisi olup nereden geldiklerini unutmuşlar. Arıcıları aşağılamaları, kendilerini dev aynasında görmeleri ve bunlar gibi etik olmayan davranışları bu işe girmeme neden oldu.
    2015 senesi için önsipariş alıyoruz. Geniş bilgi
    www.safkarniyol.blogspot.com adresinde. Isterseniz bana mail yolu ilede ulaşabilirsiniz.
    adellal2010@gmail.com

    YanıtlaSil
  4. ne çabuk doldu saf analar bende düşünüyordum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehmet Bey,
      Yeni kontenjan açtık, bir kaç siparişi iptal ettik. Ana Arı üreticilerine Damızlık satmıyoruz, öncelikli hedefimiz arıcılar ve bu arıcı dostlarımızdan bize veri sunmalarını istiyoruz. Yani arılığınızdaki ırkın komple değiştirmeyeceksiniz, kıyaslama yapacaksınız. Arımızın size göre eksi ve pozitif yanları ne, bu verileri bize sunacaksınız. Bir nevi ortak çalışmış olacağız. Bizim amacımız hizmet...

      Sil
  5. iyi akşamlar ben mustafa fesaneye bekliyoruz kastamonlu arıcı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mustafa Bey telefon numaranız bende var, Feshane'de görüşeceğiz inşallah

      Sil
  6. selamlar. sizinle irtibata geçmek istiyorum.

    YanıtlaSil
  7. Yüksel Bey Merhaba,
    Mail adresime telefon numaranızı atabilirsiniz.
    adellal2010@gmail.com

    YanıtlaSil
  8. Gökhan bey ilk önce başarılı çalışmalarınızda ötürü sizi tebrik ediyorum.size damızlık carniol siparişi nasıl verebilirim

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Gökhan bey, Forumunuzu büyük bir merakla okuyorum. Ben Bursa Gemlikte evimin çatı terasında hobi olarak yaklasık 10 koloni arı bakıyorum. Bu bağlamda sakin ve verimli arı arayısı içindeyim. Türkiyeye F1 gönderimi yapıyormusunuz ? temin etme şansımız var mı ? bilgi verirseniz çok sevinirim

    YanıtlaSil
  10. Oncelikle hayirli günler.Masallah 41 ker allah nazarlardan saklasin.


    Kovan üzerine kullandığınız örtü erken baharda kovan ve çerçevelerde rutubet yapmiyormu? Neden naylon tercih ettiniz? Yapmıyorsa sebebi nedir?naylon ustune ayri bir örtü varmıdır?
    Simdiden çalışmalarınizda başarılar diliyorum. Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://youtu.be/be15iH50GRQ

      Sil
    2. merhaba gokhan dellal. ben 4 yildan beri isvicre zurih kantonu winterthur da aricilik yapmaktayim. ariligimdaki arilar karnika cinsinden. bu nedenle damizlik karnika ana ari almak istiyorum. bilgi verebilirseniz sevinirim.

      Sil
  11. gökhan bey 2 tane damızlık sipariş ettim şimdi ne kadar zamanda gelir türkiyeye acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Site üzerinden sadece AB ülkelerinden sipariş verebilirsiniz.
      Antalya’ya maalesef kargo ile ana göndermiyorum.
      Arkadaşım sizinle irtibata geçecek. Artı izole ana kotam 2019 sezonu için doldu.
      Selamlar

      Sil
  12. gökan bey 15 gün önce aldıgımız 68 no damızlık ana arı yumurta astmadıgından dolayı anayı kesti yardımcı olabilirmisiniz sinop gerzeden yalçın ergün

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalçın Bey anayı kestirmenize üzüldüm. Ufak bir yanlışlık var, veya kasıt var. Geçen gün görüşmede yumurta attığından bahsetmişsiniz. Yavru kapatmamış anaya kapalı yavru takviyesi yapılırsa olacağı bu. Keşke o işlemi yapmadan bir bilene danışsaydınız.
      Sezonu kapattım, maalesef ana kalmadı.
      Selamlar

      Sil
  13. Merhaba bana 3 adet F1 cengiz asliyuksek abimden ovgulerini aldım

    YanıtlaSil
  14. Merhaba 2022 bahar ayı icin şubat sonu teslimat damizlik ana arı var mı bir de ücret ne kadar slm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mart sonu teslim edilmek üzere kışlamış ön seleksiyondan geçmiş damızlık ana arı fiyatı 200Avro.

      Sil
  15. Slm Gökhan bey Damızlık ana arıları kaç çerçeveyle yolluyorsunuz en erken kaç Mart'ta elimizde olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2022 için kışlamış ana kontenjanımız doldu.
      Kışlamış analar 3 çerçeve arısıyla teslim ediliyor.

      Sil
  16. Merhaba gökan bey bu aricilikdan yüzüm gülmedi bana yardımcı olurmusunuz fiyatlarınız nedir

    YanıtlaSil
  17. Merhaba Gökhan Bey nasil iletişim kurabiliriz?

    YanıtlaSil
  18. Nasıl iletişim kurabiliriz? Amatör arıcılık yapan amcaoğlum için 1 tane karniyol ihtiyacımız var. Nasıl alabiliriz? Şu an ben Solingendeyim ve 12 Eylül döneceğim. Yanımda götürebilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arabayla gidiyorsanız Sırbistan ve Makedonyada sorun yaşayabilirsiniz. Türkiyeye de arı girişi yasak

      Sil