18 Mayıs 2014 Pazar

Saf Karniyol Anaarı

Kirchhain Enstitüsünden geçen yıl sipariş verdiğimiz Damızlık Saf Anaarımızı teslim aldık. 2015 sezonunda bu ananın Kızlarının erkeklerini Suni Tohumlamada kullanacağız. 
Suni Tohumlanmış Damızlık Karniyol 88 numara

Bir cok ana üreticisi sattıkları suni tohumlanmış anaların saf olduğunu iddia etse de, bu gercekte böyle olmayabiliyor. İlla ki bir yerlerden, bir kaç Nesil önce karışıklık olabiliyor. Benim almış olduğum anaarı GEKÖRT yani lisanslı. Bir çok teste tabi tutulmuş. Bu testlere girdikten sonra laboratuvarda saf Karniyol olup olmadığına bakılmış. Arının saf Karniyol olup olmadığına bakılan bu işleme KÖRUNG diyoruz. Teste tabi tutulmasına ise LEİSTUNGSGEPRÜFT diyoruz. Her ikiside şart. 
50 tane erkek arının Cubitalindexi

50 tane işçi arının Cubitalindexi


Arının Faturası 

Lisanslı Saf Karniyollar


Kraliçe'nin numarası 7-45-512-2012 yani:
7 Hessen Eyaleti
45 Anaarı üreticisinin numarası 
512 Anaarının numarası 
2012 doğum yılı
Yüzde üzerinden:
Bal yapımında 117, Sakinlik 112, petekte duruş 114, oğul 127. Hepsinde %100ün üzerinde. Oğul eğilimi 130un üzerinde olanlarda ortalama 2 sene boyunca oğul sorunu olmuyor. Bizimki buna yakın. 
Geçen sene 57,8kg bal yapmış, 19 Arı arasında 6. olmuş. Sakinlik 3,1 puan yani hiç körüksüz en fazla 1-2 arı sokabilir:) Saf Anaarı üretimi için hiç sorunsuz kullanılabilir, Erkekleri suni tohumlama için hiç engelsiz kullanılabilir


Arının anası babası her şeyi belli. Ve hepsi bu testlerde ortalamanın üzerinde performans göstermiş. 
Anası 7-45-623-2010
Bal 118, sakinlik 116, petekte duruş 116, oğul 134

Anneannesi 7-45-189-2008 
Bal 115, sakinlik 113, petekte duruş 111, oğul 114
Ninesinin ninesi ve çiftleştiği erkekler bile belli. Gen aktarımı test edilerek onaylanmış

Bu arı diğer damızlık analarla aynı ortamda test ediliyor ve değerleri ortalamanın üzerinde çıkanlarla devam ediliyor. Bal yapımı, sakinlik, peteği terketmeme, oğul eğilimi, istenilen 4 ıslah kriterleri üzerinden puanlama yapılıyor. 2 kriterde en az %100 ve 2 kriterde en az %95 olup, genel ortalaması %100 üzerinde olan analar A Lisansı alabiliyorlar. En iyilerle yarıştırılmış ve ana üretimi için %120 almış. Ama kendisinin yüksek puan alması yeterli değil, kız kardeşlerininde yüksek performans göstermesi gerekiyor. 74 Kardeşten 49 tanesi %100ün üzerinde performans göstermiş.

Çünkü ERBFEST yani Dominant olması, genlerinin ağır basması gerekiyor. Bu testler sayesinde kullandığımız arının kalıtım özelliğini görmüş oluyoruz. Üreteceğiniz F1 Analar dışarıda ne olduğu belirsiz arılarla ciftleşse bile gene de Annelerinden aldıkları genler ağır bastığı için pek etkilenmiyorlar. Saf Anadan ürettiğiniz ve gene Saf erkeklerle çiftleştirdiğiniz arılar illa da cok iyi çıkacak diye bir kaide yok. Evet Saf olmasına Saf ama her üretilen anaarı aynı kaliteyi taşımayabilir. Lisanslı  Anaarılarda bu riski en asgariye indirmiş oluyorsunuz. Çünkü 1 sene boyunca teste tutulup verimliliği ölçülmüş. Ebeveynlerinin taşıdığı özellikleri taşıyıp taşımadıklarına bakılmış. Onun içinde fiyatı diğer saf analardan çok daha yüksek. Çünkü arkasında bir emek var ve tescilli. Eğer kendiniz için üretiyorsanız suni tohumlanmış ya da Adada çiftleşmiş yeterli, ama bu işin ticaretini yapıyorsanız Lisanslı Anaarı almakla doğru bir iş yapmış olursunuz. Üreteceğiniz kesinlikle Karniyol olduğundan emin olursunuz. 

Anaarı sipariş Bloğu
Vakit kaybetmeden Anaarı üretimine başladım. 

Sadece bu arıdan değil, Herr Reich'tan da Başlatıcı kovan kullanarak larva Tranferi yaptım. Arılığı çok düzenli.

Benim gibi Larva transferi yapmaya gelen diğer arıcı arkadaşlar

Herr Reich 3 çeşit Karniyol kullanıyor, Kuzey Almanyadan Hoffmann, Avusturyadan Lunz ve Kirchhaindan Nicolai Petersenin adı ile anılan Karniyol Petersen. Her çeşidin Safı elinde bulunuyor. Geçtiğimiz günlerde 20 tane Suni Tohumlama yapmış. 

Salı günü bir 20 tane daha yapacak. 
12 Tanesi 5-7 gün arası yumurta atmaya başlamış. 3 tanesi ölmüş, 5i yumurta atmadığı için yeniden gazlanmış. Bu gazlananların kontrolünü beraber yaptık. Larvaları aldığımız kovanda Körük  yakmadı, arı zehirine karşı aşırı reyaksiyon verdiğim için kelle maske takınca kafa buldular benimle:)

Maalesef 1 tanesi ölmüş, ölüm nedenini araştırmak için Kirchhain Enstitüsü'ne analize gönderecek. Diğerleri yumurta atmaya başlamış. 

Herr Reich eğer çok ana tohumlayacaksa Bahçesindeki kulübeyi kullanıyor, hijyen açısından bugüne kadar bir sorun yaşamadığı gibi, 'Labararuvar ortamı gibi olması gerektiği söyleniyor' dediğimde attığı kahkaha hala kulağımda:) 

Aletin Arı ile temas eden ve yakın olan şeylerin dezenfekte edilmesi yeterli dedi. En önemlisi kanüller, Onlarıda alkolde muhafaza ediyor.

Kendiside bu sene Sperm almakta zorlanıyormuş, bende sorun yok yani;) 10 dakikada çıkartabildiğim şu kadar. Hava sıcaklığı çok önemli

Başlatıcı kovandaki arıları bir ruşete silkeleyerek 2 gün sonra çıkacak Anamemesini verdim.

Elimde Nicot kalmadığı için diğer malzemeyi kullandım, çerçevelere mumla tutturup, analı bir kovanın ballığına yerleştirdim. Tabiki arada ızgara var:)

Arıları Bahçeye geri getirdik, Maşallah Subhanallah çok aktifler

Hatta bazen oğul çıkıyor sanıyorum:)

Geçen yıl ekmiş olduğum Faselya

Ben arıların bu kadar rağbet edeceğini tahmin etmemiştim. Polen rengi çok hoş

Oğula meyl eden kolonimi biraz yan tarafa alıp, yerine 9 çerçeve ham petekli 1 çerçeve yavrulu Kovan koydum, Anayıda bu boş kovana aldım.

Kovandan çıkan Tarlacılar eski yerlerine geri dönüyorlar ve kovanı boş buluyorlar. Anaarıda kovanda olduğu için oğula çıkmış hissi oluşuyor ve Petekler kabartılıyor. Bugün baktığımda güzel yavru yapmışlar. Anasız kalan genç arılarla dolu olan kovandaki memeleri 9 gün sonra bozup kovanları birleştiriyoruz. 
35 Anamemesi bozdum. Bu sene hepsi ufak nedense?

Büyük ihtimalle oğul eğilimi yok oluyor. Hic olmadı al Anayı 2 cerceve arısı ile koy Ruşete;) 
Ben arılarla uğraşırken çocuklar kovanların arka tarafında eğleniyorlar. Allah'tan arılarım sakin

Kısmet olursa bu sene bahçedeki Elmaları değerlendirip Sirke yapmayı planlıyorum.

Herkese dua eder dualarınızı beklerim;)
Saygılarımla 

35 yorum:

  1. Maşallah her fotoğrafın birkaç defa geri dönüp bakılmalık asıl meseleye geleyim bu ananın F1 ni nasıl tedarik ederiz. Selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Arif Abi, senin gibi çok arısı olan bir Arıcı için en uygunu F1 almak değil, direk Lisanslı Saf Anaarı almak. En doğru yol bu olur. Yardımcı olmaya çalışırım:)
      Selamlar

      Sil
  2. Sayın Gökhan Bey
    Selamün aleyküm
    Gerçekte ufuk açıcı bir yazı olmuş.
    Üst üste üç kez okudum.
    Kısaca gelişmenin, güzel şeyler yapmanın ve başarılı olmanın yolunu çok güzel şekilde çizmişler.
    Biz de ise...
    Suni tohumlama bile uzmanı (Üniversiteli olmak. Bunlardan kaçı arıcı ki?) olmayana yasaklandı. Yok labaratuvar ortamı, yok eğitimi...
    Kendini bu işe verenler, bir ana arının elli ceddinin formunu tutmuş.
    Tabi ki ne sokulur, ne maske giyer, ne de körük yakar. Ve 57 kg bal alır.
    Ne diyelim. Darısı başımıza...
    Çok hoş bir yazı olmuş. Özellikle teşekkür ederim.
    Her şeyin gönlünüzce olmasını dilerim.
    Selam, saygı ve muhabbetle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleyküm Selam Muhittin Hocam, asıl ben vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim. Bizim amacımız belli, neticede memleketimizde bu işi arıcı arkadaşlarımız bir kaç kuruş daha kazanıp çoluk cocuklarına daha iyi bir eğitim gelecek vs. sunabilmek için yapıyor. Bu işi genelde ek iş olarak yapıyor çoğu. Emeklerinin karşılığını alabilmek için sakin ve oğul eğilimi az olan arı ile çalışmak zorundalar. Bu ikisi olduktan sonra arıda arıcıda rahat olur ve bal kendiliğinden gelir. Bizim birlikte 70 üye var ve bunlardan 7 tanesi suni tohumlama yapmış. Ülkemizde neden yasaklanmış anlayabilmiş değilim. Ne diyelim? Allah akıl fikir versin!
      Selam ve dua ile

      Sil
  3. Gökhan kardeşim damızlık ana konusunda bu paylaşımın çok yerinde olmuş. Ülkemizde hala yok arılığınızdaki en sakin arıdan ana üretin yok en fazla bal yapandan üretin teranelerine karşı cuk oturmuş. Biz söylediğimizde millet kulp arıyordu bu iyi oldu. Hoş o söyleyenler baktılarki oğulcu yerli arları ile bal alamayacaklar ARI sütü üretimine başlamışlar :)) tabi Buda ülke arıcılığı için bir gelişmedir. Biz burada yönetmelik yasakladığı için yapamıyoruz ama senin suni tohumlama çalışmaların konusundaki paylaşmalarını da bekliyoruz. Sağlıcakla kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhteşem Abi elimizden geldiğince bazı şeyleri paylaşmaya çalışıyoruz, bu paylaştıklarımızı Üniversite raporlarıyla ispatlıyoruz. Anlayana sivrisinek saz, anlamayana davul-zurna az:)
      Suni tohumlama işlerine yakında gaz vereceğiz, çünkü Nektar akımı erken bitecek bu sene. Sonra bol bol vaktim olacak;)
      Selamlar

      Sil
  4. Selam.Verilen bilgiler için çok teşekkürler.Ana arınız hayırlı uğurlu olsun . Saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi dilekleriniz için ben teşekkür ederim.
      Saygılar

      Sil
  5. Gökhan bey selamlar!
    Gökhan bey kendi adıma şunu diyebilirim özellikle sakin arıyla çalışmak çok büyük bir zevk,
    Sizden ricam bunlardan ürettiğiniz analardan temin edebilirmiyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sakin Arıyla çalışmak gerçekten büyük bir zevk. Bende kırma arılarda var, inanın bana doğru düzgün bakımlarını yapamıyorum. Arılara bakmak işkence gibi geliyor. Ama başkaları Asyronot gibi giyinmekten ve acıdan zevk alıyorsa bir şey diyemem. Zevkler ve renkler tartışılmazmış:) Mail adresimden irtibata geçebilirsiniz.
      Selamlar

      Sil
  6. Gökhanim hayirli olsun kardesim, bu isi hakkiyla yapmaya gayret sarf ediyorsun seni cok taktir ediyorum.
    Üretecegin F1 lerden 5 tane ben istiyorum kardesim simdiden bunu bir yere yaz.
    Calismalarinin basarisinin devamini diliyorum, saglicakla kal.

    YanıtlaSil
  7. Yorumlara baktımda ne kadar başarılı olduğunu daha iyi anladım sana tavsiyem ana üretme işine daha zaman ayırman başarıların daim olsun

    YanıtlaSil
  8. öncelikle merhabalar türkiyeden yazıyorum. damızlık ana arı almak istiyorum. yardımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerekli bilgiler
      www.safkarniyol.blogspot.com adresinde mevcut
      Selamlar

      Sil
  9. Merhaba Gökhan Bey,

    Öncelikle kandilinizi kutlamak isterim, rabbim nicelerine kavuşmak nasip etsin.

    Mümkün olduğunca sayfanızı takip etmeye çalışıyorum. Elinize sağlık bilgiler gerçekten güzel olmuş. Saf, damızlık ne demek belgesiyle ortada. Nelere dikkat edilmesi gerekiyor kriterleri nedir apaçık yazılmış. İnşallah bu tip çalışma memleketimizde de başlar da saf damızlık kavramı belgeli olarak sunulur.

    Başarınız daim olasun.

    Sevgiler, selamlar

    Harun SADE

    YanıtlaSil
  10. S.A. GÖKHAN BEY DAMIZLIK ANA ARILARDAN NASİP OLURSA 1 ADET BENDE ALMAK İSTERİM. BAŞARILARINIZIN DEVAMINI DİLERİM.

    YanıtlaSil
  11. Mütevazı paylaşımlarınız için teşekkürler...Büyüklenen ve işi abartılı ticari boyuta tırmandırmış, sözün ona arı dostları ile bir şekilde yollarımız kesişiyor...büyük bir hayal kırıklığı yaşanı veriyor doğal olarak...bi örnek paylaşmak istiyorum: kendi imkânları ile suni tohumlama cihazı yapmış arkadaşımıza ulaştım.. almak istediğimi soyledim..fiyatini sordum.. orijinali ile aynı fiyatı söylemesin mi : 5 bin TL...üzüldüm... ve amatörce kendim "hobi" olarak yapmaya başladım...ticaretin , hele bu arı ile ilgiliyse daha mütevazı yapılması dileğiyle tüm arı dostlarına sevgi ve selamlarımı sunuyorum...sağlicakla kaliniz...

    YanıtlaSil
  12. gökhan bey merhaba su anda elinizde saf damızlık ana arı varmı ? varsa türkiyeye ne şekilde gönderiyorsunuz yolculuk esnasında ana zarar görüyormu bize bu konuda bilgi verebilirmisiniz 2 adet düşünüyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2016 için sipariş verelim gökan bey seneye baharda iletişime geçerim telefonunuzuda verirseniz iyi olur
      İyi çalışmalar

      Sil
    2. Siparişlerimi Eylül'den Ocak ayına kadar topluyorum. Mail adresime Eylül'den itibaren siparişinizi bildirirseniz gerekli bilgileri gene mail yolu ile size iletirim.
      Selamlar

      Sil
  13. Gökan bey bu yılki saf anaLarın fiyatı nekadardı bilgileriniz çok açıklayıcı bizim için iyi ve kaliteli bi ana paha biçilemez ama arıcılarımız fiyata fazla takılıyo birçok arkadaşım saf karniyol bekliyo umarım bilgi verirsiniz ben yeni yıl için vakti geldinde sizle iletişime geçecem
    İlginiz için teşekkür ederim


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fiyatlar 50€dan başlıyor 170€ya kadar çıkıyor.
      Ben teşekkür ederim

      Sil
  14. Alman ana ari konusunda Türkiyeden siparis var ,bu konuda bana yardimci olabilirmisiniz ,tskler
    frankfurttayim
    kartay@gmx.de

    YanıtlaSil
  15. Slm hocam almanyada size nasil ulaşabilirim acaba ana arilarınızı kullanmak istiyorum dayım türkiyeye gelirken sizden getirmesini istedim de tlf ve adres birde ana arı fiyatlarınız nedir şimdiden twlekkürler...

    YanıtlaSil
  16. Gokan bey sizden ana nasıl alırım

    YanıtlaSil
  17. selam cok guzel cok guzel yazmis siniz tebrikler

    YanıtlaSil
  18. Gökhan bey türkiyede ana arı tavsiye edeceğiniz yer varmı.
    tel:+905497765481

    YanıtlaSil
  19. Gökan bey damızlık ihtiyacım var.
    AGT hattı var mı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yıl için geç kaldınız, listem doldu.
      Siparişleri Eylül ayında alıyorum, ve listem Eylül ayında doluyor.
      Eylül ayında arayabilirsiniz
      0536 422 74 37

      Sil
  20. Selam fiyat ne kadar ve 2022 icin nasil oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2022 listem Eylül ayında doldu.
      Mayıs ayında arayıp fazlalık olup olmadığını sorabilirsiniz.
      0536 422 74 37

      Sil
  21. Selam almanyadan alma sansimiz varmi..mümkünsd adresini verirmisiniz

    YanıtlaSil