1 Mayıs 2014 Perşembe

2014 İlk Bal Hasadı

Öncelikle herkesin Regaip Kandili mübarek olsun:)

2014 senesinin ilk bal hasadını yaptım çok şükür.

Umduğum kadar bal alamasamda, Bahar balını almak o kadar kolay değil.

Kullandığımız arılar bu iş için uygun olmasına rağmen, hava şartları, arıcı hataları vs. gibi etkenler nedeni ile beklentiler karşılanamayabiliyor:) Bunu bulamayanlarda var değil mi? Elhamdulillah! 
Fabrika kuruldu:)

Sağım için her şey hazır.

Fazla petek olmadıgı için sır tarağı ile çalısmayı tercih ettim.
Şöyle tadını çıkarta çıkarta:)
Belli bir süre sonra parmaklar ağrımaya başlasada
Dinlenerek devam ettim:)
Normal şartlarda yavrulanmamış çerçevelerde sıcak hava fönü kullanıyorum. Daha fazla hasad edebilirdim ama su oranları yüksek olduğu için almadım. İyiki yanıma Refraktometremi almışım.

Her ne kadar petek gözlerinden çerçeveyi yere paralel tutup sallamama rağmen bal damlamasada alet ile ölçüm yapınca işin rengi değişti. Su oranları %21 civarında idi. Sadece %18 altında olanları alarak sağım yaptım
%17 gayet memnunum:)

Darısı tüm arıcı arkadaşların başına.

Unutmadan birde Kraliçem var, her gün çiftleşme uçuşuna çıkıyor. Arada karşılaşılaşıyoruz.
Kraliçe işaretlemenin faydaları:) tabi kuşlarada hedef tahtası bu şekilde, çiftleştikten sonra işaretlemek daha iyi. Siz bana bakmayın;)

Yağmurlu Frankfurt'tan Selamlar

11 yorum:

  1. Gökhan kardeşim seninde kandilin kutlu olsun. Hasadın hayırlı olsun, ağız tadıyla ailece yemeni dilerim. Kraliçen güzelmiş birde elinden beslemeye alıştırırsan keyfe bak o zaman :))sağlıcakla kal.

    YanıtlaSil
  2. Masallah Gökhan o ballar tadindan yenmez simdi altin gibi degerlidir:)

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim Muhteşem Abi, Kraliçeye tohumlama yapacaktım aslında ama erkekler tam olgunlaşmadığı için serbest bıraktım. 3 gündür karşıma çıkıyor, havalarda pek müsait değil. Gel sen yap bu işi der gibiydi sanki:)
    Saygılarımla

    YanıtlaSil
  4. Gökhan kardeşim, sağol seninde kandilin mübarek olsun,
    bahar balı hasatın da hayırlı olsun.
    Hava şartlarımız biraz soğuk birazda yağmurlu geçsede daha sezonun
    başındayız sayılır.
    Kraliçeler gerektiğinde bir kaç kere çiftleşmeye çıkarlar zaten bu durum normal.

    Hayırlı sezonlar,
    Selamlar saygılar.

    YanıtlaSil
  5. öncelikle kandilin mubarek olsun.hasadın bol bereketli olsun.afiyetle ye inşaallah

    YanıtlaSil
  6. Gökhan bey sizinde kandiliniz mübarek olsun.
    Evet bizde de mevsim baya ilerde hatta yağışsız bir sezon yaşıyoruz.
    Neylerse güzel eyler...........

    YanıtlaSil
  7. Özcan Bey yağmur yağmaya başladı Frankfurt'a, tamda Akasyalar açmışken:) Herkes nasibini yermiş, nasipten öteye geçilmiyor;)
    Selamlar

    YanıtlaSil
  8. Gökhan im kandilin mubarek hasadin bereketli olsun insaalah. Benim ana senin ana erkeksiz kaldilar galiba gerci ben daha secemiyorum anayi isaretlemedigimden ama oda ucuslara baslamistir büyük ihtimalle.
    Saygilarimla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Göremezsin tabi anayı, çünkü daha dün bilemedin evvelki gün çıkmıştır:) Ayın 21inde böldük kovanı:)
      Ne yapcam ben seninle:) ama öğreneceksin, ne yapalım buda benim imtihanım:)))
      Selamlar

      Sil
  9. Nasıl bu saf ana arıya satıp ola bilirim nasıl almam gerekir

    YanıtlaSil
  10. Nasıl bu saf ana arıya satıp ola bilirim nasıl almam gerekir

    YanıtlaSil