23 Ağustos 2016 Salı

2016 Yılı Ana Arı Üretimi ve Sezon Finali

Merhabalar,
Bloğumla gerektiği şekilde ilgilenemiyorum. Ama söz veriyorum gelecek sene dolu dolu paylaşımlarım olacak. Bloğumu hem günlük gibi kullanıp kendim istifade ediyorum, hemde bir çok arıcı dostumuzdan teşekkür mailleri alıyorum. Hepinize teşekkür ediyorum. İnşallah gelecek sene ''Modern Arıcılık'' üzerine paylaşımlarım olacak. 
Almanya'da Arıcılık nasıl yapılıyor, profesyonel arıcılar nasıl çalışıyorlar bu konuları ayrıntıları ile paylaşmak istiyorum. Almanya'da Ana arı üretimim elbette devam edecek, fakat satış sadece Avrupa Birliği ülkelerine olacak. 

Kargo ile Dünyanın her yerine gönderimde yaşanılan üzücü tecrübeler dolayısıyla, artık her ülkeye posta ile ana göndermiyorum.

İşin maddi boyutundan ziyade, aşağıdaki resim her şeyi özetliyor
Geçtiğimiz yıllarda da bu tür sıkıntılar çok nadirde olsa yaşanmıştı. Her ne kadar risk alıcıya ait demiş olsamda, gümrüğe takılan anaların hepsinin ödemesi iade edildi!  
Arıların bana geri iade maalesef 20-30 gün sürüyor ve bu arıların sonu oluyor. Nadiren 30 gün yaşayan çıkıyor 


Benim hedefim her zaman profesyonel arıcılık yapmaktı, son kararımda bu yönde. Bu kararımda etkisi olan Almanya Arıcılar Birliği Başkan'ı Peter Maske'ye teşekkür ediyorum. Kendisi ile haftasonu Arıcılık Okulu Schwarzenau'da 17 kişinin katıldığı 7 saatlik bir toplantımız oldu

İlk 2 senemde okulun sağım tesisini kullanacağım 


Arıcı dostlarımızdan gelen yüksek talepten dolayı bugüne kadar ana arı konusunda yardımcı olmaya çalıştım. Fakat bürokratik engeller, arıcılarımızın bilgi eksikliği ve 2 kovan bal sağınca Arıcı olduğunu zanneden vefa yoksunu insan müsveddeleri beni kanser etti. 

Türk arıcısını mahrum etmemek adına, ufak çaplı bir üretimim olacak. Ve özellikle tanıdığım, bildiğim arıcı dostlarıma, gerçekten ihtiyacı olanlara öncelik tanıyacağım. Daha sonraki senelerde Almanyada profesyonel olarak bala çalışacağımdan dolayı ve Türkiye'de de suni tohumlama konusunda arıcılarımızın kendi gayretleri ile bir şeyler yapma çabaları sayesinde damızlık sorunu inşallah çözülecek ve bu sorumluluktan kurtulacağım. İnanıyorum ki bu arkadaşlar arasından, kendini imkanlar dahilinde geliştiren, dürüst arıcı kardeşlerimiz çıkacak. 

Metin ADİLOĞLU  suni tohumlamalar 
98 numarayı arılar çiftleşme uçuşu için sıkıştırdığından, kanatları hasarlı idi.
Maşallah Metin buna rağmen kabul ettirmiş

Gelecek sene teste girecek ana arılar kovanlara verildiler, onlardan bazıları 

6-209-2-2014ün kızı
6nolu koloni 81
1nolu koloni 28

2nolu koloni 27
Ve yavru alanı 

7-45-382-2015in kızı  
5nolu koloni 64

12-37-1181-2014ün kızı 
3nolu koloni 85
Ana verildikten sonra koloniyi 5-6 gün rahatsız etmiyoruz. Alman'lara göre 9 gün kapak açılmamalı. 5.gün boş kafesi almak icin açtım, dalak indirmişler 


Damızlıkların varoa testleri yapılıp hepsi sisteme işlendi
Bazı kolonilerin yavru hijyeni iyi bazıları ise orta düzeyde

Müdahale gereken kolonilere formik asit uygulandı 
Bu aparatlardan çok memnunum, bugüne kadar kraliçe kaybı yaşamadım 

Asit kağıda yayılmaya başlıyor 

Polonya'dan aldığım teknik formik asit maalesef temiz çıkmadı. Kağıt üzerindeki kalıntıların olmaması gerekiyor

Hemen gidip Almanya üretimi %60lık ad us.vet formik asit aldım 
Sayımla uğraşacak vaktim olmadığı için sayımı bilgisayara yaptırdım, tepside 1470 varoa varmış 

Eylül ortasında bir kez daha formik asit uygulayıp kışı bekleyeceğiz. Kışın yavrusuz dönemde yapacağımız oksalik asit ile varoayı tuşlayıp Bahar'da bol bol koloni böleceğiz. 

2017de görüşmek üzere, Allah'a emanet olun...


12 yorum:

  1. Bir Turk olarak basarilarinin devamini diliyorum. Daha fazla yazacak birsey yok. Saglicakla...

    YanıtlaSil
  2. çok sakin çıtayı bembeyaz yapıyor kendisini yağma yaptırmıyor bakmaktan zevk alıyorsun gökhancım bereketli olsun kardeşim

    YanıtlaSil
  3. Allah razı olsun.
    Benden 1 ana alacağın var. Seneye mayıs sonunda teslim edeceğim.
    Selamlar

    YanıtlaSil
  4. Hemşerim 64 numara yı damızlik seçmekle çok doğru yapmişsin kalite 64 te Allah kolaylik versin görüşmek üzere Allaha emanet ol

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 64ün anası 2015 doğumlu, ve kardeşleri 99 bende 7 numaralı kolonide, 63 numara dışarıda bir üreticide teste verildi. Ana hattının puanı yüksek çıkmayacak, verileri sisteme girdim, fakat doğru çaprazlama ile kızlarının verimliliği nasıl artırıldığını 2018de görecekler. Rüzgar yapmaya gerek yok, kaostan faydalanmak isteyenler belli, efendi gibi bekleyip hepberaber göreceğiz.
      Bu 64 numara damızlık testini 2017 temmuzunda bitirecek ve testten sonra sana hediyemdir.
      Selamlar

      Sil
  5. hastalığınla ilgili inşallah olumlu bir iyileşme vardır uzun zamandır yazmıyorsun açıkçası merak etik önümüzdeki sezon bilgi paylaşımı yapacağını belirtmişsin bu bizim için iyi olur inşallah sizi takip ediyoruz ve söylediklerinizi önemsiyoruz türkideki eleştirine gelince haklı olabilirsiniz ama burada kimse bilgini pek paylaşmıyor istisnalar hariç hem ana üreticileri hemde kendini bilim adamı olarak görenlerin çoğu madiyatı ön planda tutuyorlar bir şey soruyorsun adama diyorki bu hususu kitabımda belirtim bu kadar onu için bu ülkede bilgisini esirgemeyen sizin gibi vicdanlı insanlara ihtiyaç verdır. selam ve du ile kalın sağlıcakla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelecek sene dolu dolu paylaşımlarım olacak. Çevredeki hobi olarak arıcılık yapanları gezerek, sadece Karniyol ile değil Buckfastla çalışanlarada giderek, 100ün üzerinde koloni ile Arıcılık yapanlarla görüşüp uyguladıkları koloni yönetimleri hakkında bilgiler alarak değişik bir açıdan bakacağız Almanya arıcılığına.
      Selamlar Saygılar

      Sil
  6. 2 adet suni tohumlama siparişimize kavuşmak için sabırsızlanıyorum doğrusu.

    YanıtlaSil
  7. Sayın Gökhan Bey
    Selamün aleyküm
    2016 sezonunu bitirdik.
    2017 sezonunu açtık. Bütün arıcı dostlara hayırlı olmasını dilerim.
    Blogların güzel taraflarından biri, kendinizi takip etmeniz,
    Özellikle benim gibi yeni ve acemi olan, kendisi ve çevresi için arıcılık yapan hobi arıcıları içi.
    Ayrıca diğer dost arıcıların uygulamalarını alabilmek için.
    İnşallah seneye sizin blogdan daha fazla istifade edeceğiz.
    İşleri toparlamanıza sevindim. Tabi ki arada bazı pürüzler çıkacak. Olsun. Biz bildiğimizi paylaşacağız. Öğreneceğiz.
    Acemiler de yaptıkları doğruyu ve yanlışı paylaşacak ki kendimizi geliştirelim.
    Selam, saygı ve muhabbetle...

    YanıtlaSil
  8. Merakla ve heyecanla bloğunuzu çok yakın takip eden birisi olarak size hem çok çok teşekkür ediyorum hemde başarılarınızın devamını diliyorum sizin gibi insanlar zor bulunur bir adet izole safı aldım sizden çokta memnunum Allah utandırmasın inşallah....

    YanıtlaSil
  9. Gökhan bey paylaşım bekliyoruz. Saygılarımla

    YanıtlaSil