25 Şubat 2014 Salı

Bahar geldi geliyor

Şubat ayını da atlattık diyebilirim, geriye Mart kaldı. Internetten takip ettiğim kadarı ile 2014 Bahar ayı diğer senelere göre daha sıcak geçecekmiş. Arıcılık yapan birisi olarak hava durumunu yakından takip etmek durumundayım. Bu seneki yol haritamı çizdim. Belediyeden Kanola tarlası yakınında bir yer ayarladım. Nisan sonunda 7-8 kovan oraya taşıyacağım. Arılığıma 3,5km mesafede. Mayıs sonuna doğru aynı kovanları ormana Akasyaya götüreceğim. Oda 3,5km uzaklıkta. Haziran ortasında arılığıma geri dönüp Ihlamur balı almayı hedefliyorum. Planlanan 3 hasat, ve her hasatta dolu ballıklar. Bazılarına göre imkansız, ama neye dayanarak imkansız diyorlar anlayabilmiş değilim. Onların elindeki geç gelişen Arıyla imkansız olabilir, katılıyorum. Hep beraber göreceğiz. 
Havaların 13-15derece olmasından faydalanarak kovanlara baktım. 
Tek katlı kışa soktuğum kovanda yaklaşık 7500 arı ve 4,5kg civarı stok vardı. Havalar tekrar soğuyabilir diye düşünerek 2,5kg kek koydum cerceve üzerine. 
Arıların durumu iyi maşallah. Yavru yok denecek kadar azdı. Hatta kapalı yavru hiç yoktu. Laktik asitle Varoa mücadelesi için çok uygun bir durum aslında. Ama Almanya'da yeni yıl ile beraber bal alınacak kovanlara organik dahi olsa ilaç kullanmak yasak. Artık Baharda boş cerceve verip erkek arı gözü ördürürüz.

Evde yeni bir kaç kat yaptım. Çoluk cocuk uğraştık biraz ama değdi. Çerçeveleri cocuklar yerleştirdi içlerine. Petekleri Mart sonuna doğru takacağım.
Talhayı bilmem ama Betül kesin arıcı olacak. Hatta bugün kovana giren bacağı polenli arıyı yakalayıp, polenini alıp attı  ağzına. Ödüm koptu sokacak diye. Şükür bir şey olmadı. Polenin adıda Arı şekeri:)
Aşağıya kilere indirdim hepsini. 

Farelere karşı takmış olduğum tel polenlerin bir kısmının dökülmesine neden oluyor. 
Teli kaldırıp aksam geri taktım. 
Fırsat bulup bir kac tanede sehpa çaktım.

Bahar geldi geliyor, Leylekler geldiler bile.
Evin çatısında aval aval bakıyordu.
Buda komşunun bahçesinde Tavus kuşu

4-5 hafta sonra ballıkları atarız inşallah...

Tüm arıcılara bol ballı, az Varoalı bir sezon diliyorum.

4 yorum:

  1. Gökhan kardeşim,maşallah arıların durumu gayet güzel görünüyor.
    Malzemeleride hazırlıyorsun,sezon gelebilir artık,çalışmalarında başarılar dilerim.
    Yardımcılarında maşallah iyi çalışıyorlar :) hayırlı sezonlar diliyorum.

    Selamlar.

    YanıtlaSil
  2. Masallah masallah :)
    Senin bu paylasimini görmemisim nasil olmussa , yeni gördüm.
    Is güc yorgunluktandir :)
    Valla katlar harika olmus Gökhan , gipta ettim. Benim elimden gelmez bu kadari..
    Hele sehpalar ayri bir guzel olmus. Anlasilan bu sezon gezgin aricilik icin hazirliklari tamamlamissin.. Katlar , sehpalar.. Durum bunu gösteriyor.
    Basarilarinin devamini dilerim. Insallah emeklerinin karsiligini burdan beraber izleriz..
    Saygi ve sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Zülfü,
      Katlar güzel oldu, bende memnunum. Sehpalar çok basit, Bauhausda isteğin ölçülerde kesiyorlar. Hazırlıklar daha maalesef bitmedi. 10 tane daha kat yapmam gerekecek. Bakarsın Kanoladan voleyi vururum;)
      Yakında sizin taraflara geleceğim, belki görüşürüz.
      Hollanda'dan selamlar;)

      Sil
  3. Bekleriz Gökhan Mehmet abi üzerinden bana da haber ulastirirabilirsin , gorusuruz

    YanıtlaSil