9 Mart 2014 Pazar

Ağaçlar çiçek açmaya başladı ve Friedbergde bir Dost

Ha geldi ha geliyor derken Baharı getirdik. Arılar çok güzel polen taşıyorlar.

Buckfast arımda güzel polen taşıyor fakat dikkatimi çeken Karniyolların taşıdığı polenler daha büyük oluyor.

Yorgun düşen arılar kovanı tutturamayıp yere konuyorlar, kovan altı Güneş almadığı için kalakalıyorlar. Vakit buldukça onları toplayıp kovan üzerine Güneş alabilecekleri şekilde bırakıyorum. 

Isınan arılar kovanlarına dönüyorlar:)
Sonuç: Geriye 3-5 arı kalıyor.
Erik ağacı çiçek açmaya başladı.

Söğüt ağacının altında arı vızıltıları hiç eksik olmuyor.
Bunlar ördek mi kaz mı? Ama mutlu oldukları kesin;)

Arılar vesilesiyle tanıştığım İlbenstadtlı arıcı Deniz YILDIRIM abimi ziyarete gittim. Arılar insana sadece bal, polen vs. vermekle kalmıyor, aynı zamanda dostlarda kazandırıyor. 

Geçen sene anaarı kaybından dolayı yeni bir anaarı vermiştim kovanına. Arıları çok saldırgan olduğu için öteki kovanında anasını değiştirmiştik. Arılar ne durumda bir bakalım dedik. 
Bir çeçeve çekti
Deniz Abim yavruları gördü, yüzü gülüyor:) Bilmiyor ki öteki kovanda neyle karşılaşacağımızı. Öteki kovana geçtik.

Daha kovanı açar açmaz uğultuyu duydum ve kovanda bir sorun olduğunu anladım. Hani belki diyerekten başladım çerçeveleri çekmeye. Yavruda yumurtada yok kovanda. Arıcılık böyle bir şey. Çöz çözebilirsen. Kovan çok kalabalık. Bu kovan 6 çerçeveydi Eylül'de. Simdi iki katı doldurmuş neredeyse. Ana ölesiye çalışmış:) Yalancıya kaçmamış. Belki çiftleşememiş bir genç ana var kovanda ama bu uğultu niye o zaman? Büyük ihtimal anaarı yakın bir zamanda öldü. Açık yavrulu bir çerçeve verip kapattık. Yarın her şey belli olur. Eğer memeleri dikerlerse bir yerden ana buldum, memeleri bozup veririz. 
Ya Deniz Abi, daha neler göreceğiz beraber;)

9 yorum:

  1. Polen tasiyan kovanda ana ari olmama ihtimali varmi acaba ?
    Sonucu bekliyoruz Gökhan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zülfü kardeşim anasız kovan hiç polen taşımaz diye bir kural yok. Belkide yakında yalancı ana yumurta atacaktır? Resimde görülüyor kovan içerisindeki polenli arılar. Arı acayip uğulduyordu ve çok huzursuzdu. Bakalım meme yapmışlar mı?
      Selamlar

      Sil
    2. Gökhan bende havabin isinmasini bekliyorum sonra acip bakacagim ama senin dostlugun yeter kardesim ana arimn olmasada sen varsin buda yeter.:)

      Sil
    3. Eyvallah Deniz Abi,
      Sen merak etme, Allah'ın izniyle kurtarırız o kovanı:)

      Sil
    4. Ari anagözü örmemis bilgilerinize...

      Simdi ne olacak önerisi olan yazsin lütfen...

      Sil
  2. Bakarız bir çaresine. Demek ki çiftleşmemişde olsa bir ana var kovanda. Kovan önüne ızgara koyup silkeleriz arıları. Izgara dedimde, sen yak mangalı, yemek eşliğinde güzel çalışırım;)

    YanıtlaSil
  3. Derdin yemek olsun be Gökhanim, cikan ciftlesmemis anayi pisirir yeriz.:)

    YanıtlaSil
  4. S.a Gökhan kardeşim,
    Polenli arı resmin ve diğerleri harika çıkmış tebrikler.
    Deniz kardeşin güçlü kolonisine üzüldüm doğrusu,böyle güçlü kolonilerin ana arısında problem olunca müdahale edilmediğinde sonuç kötü olabiliyor,inşallah kısa zamanda bu problemide beraber çözersiniz.
    Kazlarda maşallah tam tritlikmiş ha :) Kenekete kaz denediniz mi hiç :))

    Selamlar.

    YanıtlaSil
  5. Aleyküm Selam Mehmet Abim,
    Ana işini halledeceğiz inşallah, sana nasıl olsa 7/24 ulaşabiliyorum:)
    Yav şu Tenekede bir türlü nasip olmadı bana. Bir fırsatını bulup deneyeceğim ama, birazda biz mutlu olalım değil mi ama;) Geldiğimde verirsin tarifini:)
    Allah'a emanet ol, bütün kötülükler senden uzak olsun Abicim! Âmin!

    YanıtlaSil