20 Ağustos 2017 Pazar

Uzun zaman oldu yazmayalı

Merhabalar,
İşlerin yoğunluğundan dolayı yine çok uzun zamandır paylaşım yapamadım. Bu sefer arayı baya açmış olacağım ki, mail üzerine mailler geldi. Allah'a şükürler olsun ki baya bir sevenimiz var. Bunda 2014 senesinde kimse saf analara yaklaşamazken, saf anası olanlar kimseye vermezken  ''Yok mu damızlık isteyen'' diyerek ortaya atılmamın rolü büyük olsa gerek. Şimdi bakıyorum saf analar havalarda uçuşuyor, kapanın elinde kalıyor. Olması gerekende buydu. Sanırım muvaffak olduk. En çok gelen sorular: 
''Gökhan abi kimden alayım?'' 
''Abi puanı kaç olursa iyi?''
Cevap: Alabildiğiniz her yerden alın, bir yere bağlı kalmayın. Çeşit olsun ki kıyaslama yapabilesiniz.  Puanlardan ziyade hastalık olup olmadığını araştırın mesela. Hastalık riskini üreticilerle irtibata geçerek beebredden görebiliyorsunuz. Mesela şu anda isim olarak Türkiyede popüler edilmiş bir Karniyol hattında Kronik Arı felci var. Geçmiş olsun, ne diyeyim... 


11 Haziranda açık artırmaya katıldık. Bu sefer ana almak için değil:)

2014 Acık artırma paylaşımım için tıklayın


 Hedeflerim arasında bir gün üretici olarak davet edilmek vardı. Geçtiğimiz yıl rahatsızlığımdan dolayı daveti geri çevirmek zorunda kalmıştım. Bu yıl Allah nasip etti. 
Evde kimlik kartları, sağlık raporları, lisansları ve hazırlıkları tamamladıktan sonra yola çıktık 


Geçtiğimiz yıl benim geri çekilmemden dolayı A izole ve tohumlama ana olmadığından, bu yıl katılım geçen yıllara nazaran düşüktü. Yine de İsviçre, Hollanda, Avusturya gibi ülkelerden ana almaya gelen üreticiler vardı.

İlgiden memnun kaldık. Bütün evrakları profesyonel şekilde hazırlayan tek üretici bendim:)
89 numaralı kutu ile açılısı yaptık. 
Fiyatlar mı? Eh fena değildi. Çiftleşme kutusu ile 90€dan başlayan benim analar,  ortalama 130€dan alıcı buldu
Diğer üreticilerin izole çiftleşmeleri 45€dan başlayıp ortalama 75€ya satıldı. En yüksek fiyatı 72 numaralı kutu ile 154€ya satılan benim Arım aldı. Gelecek sene için şimdiden sözlü davet aldım, bizzat Manfred Ritz'den. Kendisinden övgü dolu sözler duymak güzeldi

Tam bir Başkana yakışır tarzda, babacan tavsiyelerde bulundu. Bölgemde tanınan bir üretici oldum. Sıra Almanya geneline açılmaya geldi. Gelecek sene bütün Alman arıcılık dergilerinde ilanlarımız çıkacak inşallah. Bu tavsiyeler ufkumu açıp hedef büyütmeme vesile oldu.

Çalışmaya devam...
Ana arılar üretildi 
Damızlık adaylarının genele yakını bir tur yavru çıkardıktan sonra teslim edildi. 
Erkan ve Saim abiye bu analar tanıdık gelir mi acaba?
Bunlarda bizde kalıp damızlık testine girmek isteyen analardan ikisi

94 numaralı ana Betül'ün elinden geçti.Almanya'da 100 kovan üzeri ile Arıcılık yapan profesyonel Arıcı Erhan Teke Beyfendiye gitti
16 yaşında, hem Arıcı hem ana üreticisi Franz Glaser, o da hem A izoleden hem tohumlamalardan nasibini alanlardan
Evet Blogda paylaşım yapamadım ama vallahi çok çalıştım :) Huzurluyum, mutluyum :)


Son tur gönderimi yarın Dr. Neumannla Stuttgart civarında çalışma yapan Dr. Brauns'a yapacağım ve ana sezonu bitecek. 
Yoğun ve başarı oranı düşük bir sezondu.
388 Tohumlama yapılıp 312 tanesi yumurtaya geçti. Başarı oranı %80 civarı, başlangıçta %100e yakınken sonlara doğru %55lere kadar düştü. Sebep mi? Sanırım sonlara doğru Harbo kullanmamız. Kanüllerin ucu fazla ince olduğundan sperm kesesini yakalayamadık


A izoleye 3 sefer gidildi, toplam 144 ana götürüldü, çiftleşen 78 ana. Tam bir fiyasko %54


B izoleye 3 sefer gidildi, toplam 90 anadan çiftleşen 86 ana. 
F1 üretimini hesaplamadım. Toplamda 200 adete yakındı. Bir sonraki sezonda hedefim bu rakamları ikiye katlamak. İnşallah onu da başaracak azim bizde fazlası ile var.

Mayıs ayında Türkiyede staj yaptım sayılır :)))

Bazıları bana hiç sevmediğim ve hakettiğimi düşünmediğim 'Usta, Üstad'' vs. diye hitap etse de, Türkiyede Erkan Kaya arılığında daha öğreneceğim çok şey olduğunu daha iyi idrak ettim. Çok işime yarayan pratik şeyler öğrendim, Almanya'da arıcılığı düz ve ezbere yaptığımın farkına vardım:)
Kabul edilmek üzere ruşete verilen bir ana

35 Numara

Temmuzda çocukları tatile çıkarmak üzere arılara elveda dedik. Ballarını aldığımdan dolayı üzerlerine kek koydum. Kek dediysem, Fondan şeker! Almanya'da arılara fondan şeker veriyoruz. Bal sağımı sonrası koloni gelişimi için çok işe yarıyor. Aynı zamanda arıyı oyalıyor. Tabiki polen zaten geliyor.


Türkiye çocuklara yaradı. Hayvanlara merhameti olmayanın insana da merhameti olmaz

Dönüş yolunda röportajımızı da verdik 
:))))

Türkiye güzeldi, biraz sıcaktı ama:)

Hiç tadsız olay yaşamadık mı? Yaşamaz mıyız? Izmirde PTTde, birde tam da bu arabanın başında.
Yaş oldu 40, biraz daha sakiniz ama... Egeliyiz, serde Efelik var, bazısı hakikaten laftan anlamıyor.
Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir, tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir ;)


Selam ve Muhabbetle 

17 yorum:

  1. ALLAH cc.daha da başarılı sezonlar yıllar nasip etsin dualarımız seninle Gökhan kardeşim emeklerin zai olmasın mükafatını 2 cihanda misliyle göresin inşaALLAH

    YanıtlaSil
  2. Efe :) Allah işlerini rast getirsin artık işlerin hafiflemeye başlamıştır.gali daha çok yazarsın bloğa..selam ve muhabbetle Allaha emanet olasınız ailece inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin abim!
      Uzun zaman sonra yazmak güzeldi.
      Bu hafta birde video çekeyim bari,
      Kamerayı kap gel :)
      Selamlar

      Sil
  3. İnşallah nice güzel başarılar elde eder bizleri en iyi şekilde temsil edersiniz. Sizlere ve çalışmalarınıza teşekkür ederiz. Şansınız baktınız açık Allah yardımcınız olsun

    YanıtlaSil
  4. Yazilarinizi tekrar tekrar okuyorum videolarinizi ayni sekilde bakiyorum verdeginiz emekten dolayi tesekkur ederim yaptiginiz bu emekler hic suphesiz bosa gitmiyor sizin bilgilerniz bizi her seferinde bir adim öne atiyor sagolun

    YanıtlaSil
  5. Sayın Gökhan Bey
    Selamun aleyküm
    Nihayet bizleri sevindirdiniz.
    Mevlam'da sizleri sevindirsin.
    Çalışmalarınız çok hoş...
    Fakat arayı bu kadar açmayın...
    Biliyorum rahatsınız...
    Biz rahat değiliz...
    Selam, saygı ve muhabbetle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleyküm Selam,
      İnşaallah Hocam,
      Büyük keyif aldım yazarken, yazmayı özlemişim.
      Vakit buldukça paylaşımlar devam edecek Allah izin verirse.
      Allah'a emanet olun
      Selamlar Saygılar

      Sil
  6. Sayin Dellal,
    Öncelikle yaptiginiz isin ustalik bilgi beceri ile yoğrulmasi ve güzel sonuclar vermesi, bu sonuclarin ana ari piyasasinda gerek Türkiye gerek Avrupa sinirlari icerisinde sizi hakli bir yere tasidi. Isinize verdiginiz önem ve üretimlerinizin kalitesi deneyenlerce bilindigi icin hakli nedenlerden sizi daha da kiymetli kilmakta. Gelecekte islerinizi büyütmeye ve yapmayi düşündüğünüz ileri derecede ana ari dölleme, satiş ve sonrasi destek konulari ile bu piyasada marka bir isim ile hakli bir yerde olacaginiza tüm kalbimle inaniyorum..Islerinizde basarilar dilerim. Erhan Teke Almanya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erhan Bey çok teşekkür ederim.
      Müsait olduğunuz bir zamanda takipçilerimin engin bilgilerinizden faydalanması için sizinle bir söyleşi yapmak isterim.
      Selamlar Saygılar

      Sil
  7. Gökhan Bey,
    ariciliğina faydali olacağina inandigim her konuya ve kişiye tûm kalbimle destek veririm. Zamani beraberce tespit ederiz..
    Isleeinizde başarilar, Erhan Teke Almanya

    YanıtlaSil
  8. Gökhan kardeş Erhan abi gizli kalmış değerlerden biri söyleşiyi merakla bekliyoruz..

    YanıtlaSil
  9. Maşallah Gökhan abi seni tebrik ederiz.
    Rabbim şevkini artırsın, bizi çok güzel temsil ediyorsun oralarda.
    Senin bloğu sürekli takip ediyorum, daha sık yazarsan çok seviniriz ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun kardeşim,
      Çok teşekkür ederim.

      Maalesef bloğu bir süreliğine askıya aldım, işlerim çok yoğun. Video çekmek daha kolayıma geliyor. Sezon başlar başlamaz videolara daha detaylı şekilde devam etmeyi planlıyorum.
      Youtube Kanalım:
      https://www.youtube.com/user/Karniyol

      Selamlar

      Sil
  10. Hayırlı Ramazanlar. Allah çalışmalarınızda kolaylık versin, başarılarınız daim olsun. Balıkesir'den selamlar.. Sizden bir damızlık karniol almak nasip olurmu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yıl üretimim kısıtlı, gezgin arıcılığa başladık. İleri ki senelerde neden olmasın...
      Hayırlı Ramazanlar

      Sil